Tema: Dårlig praksis

i forhold til Energiakademiets erfaringer og arbejde befinder pædagogik og bæredygtighed sig i kernen af den omstilling, der har været og er i gang på Samsø. 

 

 

Tema: Dårlig praksis

i forhold til Energiakademiets erfaringer og arbejde befinder pædagogik og bæredygtighed sig i kernen af den omstilling, der har været og er i gang på Samsø. Der kan ikke finde nogen positiv forandring sted uden pædagogik, men hvordan hænger pædagogik og bæredygtighed sammen?

Og hvad sker der, hvis de pædagogiske værktøjer nedgraderes og gribes forkert an i en virkelighed, der mere end nogensinde har brug for at uddanne sin befolkning til at kunne håndtere klimaforandringerne?

Bloggere

Jonas Andreasen Lysgaard

Jonas Andreasen Lysgaard er lektor på Aaarhus universitet og forsker i uddannelse, pædagogik og bæredygtig udvikling. På bloggen skriver han om klimapædagogik.

Læs mere »

Læs
blogindlæg

Klimakampen og det pædagogiske ansvar

De generationer, der nu sidder på flæsket, har skruet et samfund sammen, der ikke levner nok plads til de drømme og håb ungdommen har for en bedre verden. Men hvad laver de unge derude, og hvad kan der forlanges af dem?

Læs mere »
Scroll to Top