Malene Lundén

Er leder af Samsø Energiakademis kommunikationsafdeling

 ” I et lille samfund tæller alt, og det gir mit liv en form for daglige mysterie, at jeg ved at jeg er en lille del af noget større, som jeg kan måle og veje hverdag “
Kunst er mit store livs mysterium, derfor har jeg dedikeret mine handlinger til at alt hvad jeg arbejder med skal indeholde kunst.
 
Hun er uddannet dokumentarfotograf fra Nordens fotoskole i Sverige. Hun har en improvisatorisk uddannelse i performance fra Studio Five – NYC.   The Theater Work center – Bali. Hun er uddannet gestalt terapeut og anvender teori og fænomenologi ind i alt hvad hun beskæftiger sig med. Fænomenologien er en erfaringsfilosofi; dens slagord ” Til sagen selv”
 

Malenes fysiske centrum er Samsø som et HER, i både mine værker og produktioner eller tekster vil du mærke eller tænke hvorfor det ? Jeg arbejde bevidst  med styrken i hvad polariteter kan skabe af liv.

“Hvis du accepterer dine polariteter i stedet for at afvise dem, stopper du med at projicere”

Malene Lundén: Kaligrafi i Japan

A tear, or rather a fl oke crane, is like a set of bottom yarn piles in close range with a pier where it’s not about getting to the harbor first. The tear is carved by a very special kind of marble, cool and cold and with a surface that does not even creak.

17 år til temperaturstigningerne sænkes ?

17 år til temperaturstigningerne sænkes? Del indhold Magtens centrum mødtes i centrum som denne gang var København, inviteret af HOUSE OF FUTURES. For 7 år siden. Overskrifterne og indholdet er ironisk og på samme tid oprigtige. Jeg vil driste mig til at indlede med at udnævne dette store værk og forarbejde som historisk uvurderligt. Baggrunden

Japan visit

Japan and Denmark have close cooperation both in industrial and civil society. The energy academy will return to Japan and this time, science and art will be in the heyday of several Japanese art museums

Malene Lundén: What is happiness

These days, people talk about the magical attraction of the city – about our need to be in the center, to move away from the periphery. Yet what is it like to go against the tide, to leave the city and embrace the country?

Can good and bad art be described?

Can good and bad art be describes? – by Artist and Project Manager, Malene Lundén Former Director of the fine arts museum Aaros, Jens Erik Sørensen, has his own take on how good and bad art can be described. I really like it and therefore have worked with his excellent ‘house’ metaphor here: Good art