Jonas
Andreasen
Lysgaard

Jonas (f. 1980) er lektor på DPU, Aarhus Universitet. Han forsker i uddannelse, pædagogik og bæredygtig udvikling, og underviser på DPU‘s bachelor- og kandidatuddannelse i uddannelsesvidenskab.
Jonas har I de seneste år bade forsket i og skrevet om pædagogik og uddannelse som et ufravigeligt grundelement i den bæredygtige omstilling. Med antologi-bidrag som feks. Dark Pedagogy between Denial and Insanity, hvor han ser på pædagogikkens nødvendige potentiale til at overskride konventionelle rammer og komfortzoner i debatten om klimaforandringer, samt artikler om pædagogikkens ansvar og fornægtelser i blandt andet Information, udgør han en anderledes stemme I diskursen om hvorledes samfundet kan imødegå klimakrisen.
Jonas Lysgaard har I sin bog Learning from bad Practice in Environmental and Sustainability Education også set på hvordan man som underviser kan gå fra bad practice til best practice I en gentænkning af den bæredygtige uddannelse, som er nødvendig at videregive for NGO’er, universiteter, gymnasier og folkeskoler.

Ole Fogh Kirkeby
Ole er professor i lederskabsfilosofi på Copenhagen Business School. På bloggen skriver Ole for os om resiliens.

Peter Engberg
Peter Engberg er filminstruktør, dokumentarist og kunstner. Hos os skriver Peter om kunsten at holde fast & give slip på samme tid.

Uffe Elbæk
Uffe Elbæk er leder af Alternativet og derudover kendt som kulturel iværksætter. På bloggen skriver han om temaet centrum & periferi.

Klimakampen og det pædagogiske ansvar
De generationer, der nu sidder på flæsket, har skruet et samfund sammen, der ikke levner nok plads til de drømme og håb ungdommen har for en bedre verden. Men hvad laver de unge derude, og hvad kan der forlanges af dem?